pada mulanya blog ini dihasilkan untuk perniagaan on9 ss..tp disebabkan kesibukkan bekerja...ss terkejar2 k pejabat pos untuk pos barang...maka ss mengambil keputusan untuk brhenti on9 sale...

blog ini ss jadikan sebagai blog diri ss ja...tempat ss meluahkan segala isi hati ss dikala dilanda masalah...ss tdak brniat untuk mengata,mengeji apatah lg mengumpat sesiapa...ia hanya sekadar tempat luahan perasaan...

ss sbenarnya dhgakan ksih syang seorang ibu..tempat untuk meluahkan perasaan..tetapi allah lbih syangkan arwah...al- fatihah untuk ibu...ss memohon ampun dan maaf seandainya ada mengguris perasaan insan yng mengenali dri ss slama ini...

SEMPOI FRIENDS

rawatan hospital 2 (ikhtiar untuk hamil )

(8/8/2012 ) tarikh temujanji untuk kali k2 aku dengan doktor...aku pergi dengan ditemani suami..en suami ambik cuti hari 2..terima kasih coz ambik berat pasal aku.mcm biasa sebelum jumpa doktor aku kena timbang berat badan dan check tekanan darah..berat aku kali ini 81.5 kg..

msa aku timbang berat nurse ada tanya aku.aku ada ambik darah x? aku ckap x pn..doktor x bgtau apa pn..lpas 2 dia buat muka hairan..aku wat bodo je la....dia sruh aku bgtau doktor aku x ambik darah lg...lpas 2 aku msuk jumpa doktor..so aku bgtau la aku x ambik darah lg...dia kta hmmmmm x apa...

dia bgtau aku rawatan selanjut yang aku kna buat ialah HSG..dalam masa 10 hari dari tarikh first period...dia tanya aku period bulan lpas brapa haribulan..aku gtau 9/7/2012. blan ni dah datang k belum? aku ckap belum...dia trus bg aku ubat trun darah (ubat period). dia bagitau keputusan air mani husband aku ,yang hntar 2/7/2012..alhamdulillah sperma dia berkualiti yakni x da masalah..

doktor tengok gambar telur yang scan dulu...ooo...ini prob awak (maklumla doktor lain2) dia ckap aku ni ada masalah hormon lelaki lbih dalam badan..(dia rasa) yakni PCOS. cuak gla aku dengar bnda 2.hormon lelaki lbih?????????????? aku normal la.....nmpak sngat aku x tau apa bnda ni...aku dah study apa 2 pcos..untuk entry akan datng.

lpas 2 dia tanya aku berat ada naik k? aku senyum je la...dia tengok fail..muka terkejut  "biar betul lost 5kg?? " dia tanya aku diet k??? of course la doktor..aku memang tekad nak buat betul2,nk kuruskan bdan.. ada la hamba allah ni dok menyampuk plak (nurse) mungkin sebab puasa kot,kita tengok lpas rya....potong betoi la nurse ni..bukan nk bg aku semangat..

lpas 2 doktor bgtau aku rawatan selanjut aku kna buat, HSG hari first period kena call bgtau n ambik tarikh temujanji.hari k2 @ hari k4 period kna ambik darh dkat hospital,hari k 21 kena ambik darah dekat lab swasta..

lpas sttle semua aku pn blik...jmpa d entry seterusnya...


No comments:

Post a Comment