pada mulanya blog ini dihasilkan untuk perniagaan on9 ss..tp disebabkan kesibukkan bekerja...ss terkejar2 k pejabat pos untuk pos barang...maka ss mengambil keputusan untuk brhenti on9 sale...

blog ini ss jadikan sebagai blog diri ss ja...tempat ss meluahkan segala isi hati ss dikala dilanda masalah...ss tdak brniat untuk mengata,mengeji apatah lg mengumpat sesiapa...ia hanya sekadar tempat luahan perasaan...

ss sbenarnya dhgakan ksih syang seorang ibu..tempat untuk meluahkan perasaan..tetapi allah lbih syangkan arwah...al- fatihah untuk ibu...ss memohon ampun dan maaf seandainya ada mengguris perasaan insan yng mengenali dri ss slama ini...

SEMPOI FRIENDS

penyaki tak puas hati orang sekeliling

hari ni memang mood aku moody sangat2...ntah la aku sendiri x paham dengan penyakit orang sekeliling ,x prnah nk puas hati bla tengok orang lain lbih dari diri dia..ada ja yang x kena pada pandangan mata diorang..aku sndri bkn la sesempurna mana,tp x da la smpai thap nk mengutuk orang 24 jam..tengah mencari rzeki pn mlut asyik je mengutuk orang..klau dah tengok orang lain lbih dr kita.why not kta pndang dari sudut positif,bkan negetif,why not kta x berusaha lbih spaya dpat apa yng diidamkan..klau x mampu nk menggapai sekali pn,x bleh k kta berdiam dri sahaja,,mnta doa dekat allah bnyk2 supaya dimurahkan rezeki.ni x asyik nk mengutuk orang je kerja,dpan baik..belakang...hmmm pham2 la....

salah k klau aku ada husband yng syangkan aku??????????? x ksah la aku bru kwin k,x da anak lg k,apa k...aku tau la suami aku mcm na,korang sapa nk nafikan hakikat hdup aku..dh hmpir 6 thun aku brsma dia,skit sebnyak aku knai husband aku mcm na..slah k tiap2 kali aku break, hanset aku mesti berbunyi (enck husband tercinta call la...) korang nk jelous pa kes????

salah k klau bju raya aku berharga rm200.00??????????????? dah aku mampu,aku x guna pn duit korang,nk dengki sangat npa??????orang lain pkai hrga mhal dr aku berlambak2..korang x pegi sbuk npa???slah k klau bju rya aku 4 pasang?????????ska hati aku la..dah kain aku beli,aku smpan x buat lg..so aku pn buat la,aku pg kerja pkai uniform,bkan bju kurung..so aku smpan la rya...2 yang jd smpai 4 helai..bnda dh basi pn korang nk bhas lg....

salah k klau aku nk g dinner aku beli baju baru (baju kebaya) ????????korang dengki sngat ni npa????? dah cik husband aku offer nk blanja aku...aku sebat je la....korang ,kalu laki korang nk belikan bju dkat korang, xkn korang x nk kot???????

slah k klau aku dh bleh trunkn brat bdan???????????????? dari 89 k 76..korang x puas hati npa??????ada aku pksa korang g teman aku jogging k,apa k?????? siap nk usha2 aku lagi,btol k x bdan aku trun..aku x pnah kcau pn hdup korang....

slah k klau slalu aku bwa kreta waja..tiba2 satu hari aku bawa kereta kancil??????????????..seolah2 diorang nmpak aku ni ada kreta 2 bji..memang pn aku ada dua bji kreta,satu laki aku punya n satu lagi aku punya...nama aku tau..nk aku bwa bukti,tunjuk dkat korang k?????kreta 2 aku bg dkat ayah aku..niat aku sebagai anak untuk blas jsa ayah aku...tiap bulan aku yang byar kreta 2, tp kdang2 ayah aku yang byar,bla dia rasa duit dia lbih la kot....yang korang sbuk2 2 npa?????siap sbuk2 tanya laki aku kerja apa?tebal k gaji laki dia.....ish..ish..aku pn x pham....aku beli moto sym (vts 200 ,special edision) pn korang nk sbuk jgak....dh aku dengan laki aku mampu nk byar..

bnyak lg la bnda aku nk tulis....tp aku dh mlas nk taip buat hati brtamabah parah....sbar la whai cik siti..bnyk2knlah berdoa dan muhasabah diri...

ni la penyakit segelintir manusia (x semua tau..ada yang baik...n sngat baik....) x kira la di mana pn,pasti ada punya...kna than dn brsbar..aku yang x pnah dok berkwan baik pn jd bhan gosip..nsib baik da orang gtau..at least aku tau diorang mcm na..lpas ni wat bdoh je la....maaf la banyak klau entry aku kali ni agak keterlaluan,,agak ksar....hu..hu..hu...sedih gak sebenarnya....bye2 dlu la.....







1 comment: