pada mulanya blog ini dihasilkan untuk perniagaan on9 ss..tp disebabkan kesibukkan bekerja...ss terkejar2 k pejabat pos untuk pos barang...maka ss mengambil keputusan untuk brhenti on9 sale...

blog ini ss jadikan sebagai blog diri ss ja...tempat ss meluahkan segala isi hati ss dikala dilanda masalah...ss tdak brniat untuk mengata,mengeji apatah lg mengumpat sesiapa...ia hanya sekadar tempat luahan perasaan...

ss sbenarnya dhgakan ksih syang seorang ibu..tempat untuk meluahkan perasaan..tetapi allah lbih syangkan arwah...al- fatihah untuk ibu...ss memohon ampun dan maaf seandainya ada mengguris perasaan insan yng mengenali dri ss slama ini...

SEMPOI FRIENDS

Aku bersyukur pada mu ya allah

Stu2nya benda yang x dapat aku lupakan..dan masih terngiang2 di telinga aku..hingga mampu menumpahkn air mata aku di kala teringatkan perbualan..biasa bla kt bekerja , mulut mesti pot pet2 dengan member..nk djdikan cerita..aku bersembang dengan seorang hamba allah ni..

cerita berkisar tentang aku yang tidak mempunyai zuriat lagi...mcm2 la yang ditanya..pot pet2..bla.....bla..bla...n sampai la k satu ayat yang aku rasakan bgai petir menyambar tubuh ku..diam kelu lidah ku tanpa berkata..walau pn hati aku kuat menafikan apa yang dikata sdikit sebanyak hati aku sbagai seorang wanita tersentuh jua...

kalimah yang diungkapkan "lelaki ni mcm mana pn mesti nak zuriat sndri jgak...bru dua thun kwin x pa la..lpas ni lma2..hang kna jga2 " betapa sedih hati mendengarnya..aku sdar aku belum menjadi seorang isteri sempurna bgi suami ku..sesungguhnya aku masih gagal melengkapkan kehidupan dia supaya bergelar seorang ayah..

sesungguhnya aku tidak meminta ditakdirkan begini jadinya..aku percaya pada kewujudan allah..aku pasti ada hikmah dia mengatur kehidupan kami begini.pasti allah sedang menguji hambanya...

sesungguhnya aku bersyukur mempunyai suami yang terlalu syangkan aku..aku percaya tulus ikhlas dari hati nuraniku..selama 6 tahun kami bersama..aku x pernah merasa mkin berkurang kasih sayang dia terhadap aku..aku dilyan bgaikan anak kecil,dipujuk, dimanja dibelai..tatkala aku sendiri tidak mampu mengawal emosi aku..akibat terlalu mrahkan sikap orang sekeliling yang x abis2 mencemuh diri aku yang masih gagal untuk mempunyai zuriat.

dia seorang insan yang penyabar..baik hati..x pernah lokek..memahami..sentiasa di sisi aku..sentiasa mempertahankan aku..sanggup melakukan apa sahaj asalkan terpamer senyum di wajahku dan bagiku seorang suami yang ckup hensem,kacak ,macho baik luar mahupun dalaman..(orang ckap x pn x pa..bgi aku)

kdang2 bla bersama aku prnah bertanya bkan sekali dua tapi berkali2..adakah si dia tidak menyesal berkahwin dengan aku??? sekiranya seumur hdupku ditakdirkan tidak mempunyai anak..apakah si dia akan mencari yang lain???


dengan wajah yang tenang dia menjelaskan satu persatu pada aku.."kenapa baby cakap mcm 2? ,abang sayang baby tau dak...tak kan abng nk khianat baby..anggap semua ni ujian untuk kta.baby rjin2 berdoa lpas sembahyang..insyaalah nanti ada rezeki kita.abng x kn cri yang lain..klau dtakdirkan x ada pn biar la kta hdup berdua.dah,abng x mau bby tanya mcm ni lg " sambil menarik aku yang sedang menangis teresak2 k dakapannya.

YA ALLAH YA TUHANKU ..AKU BERSYUKUR PADAMU DITEMUKAN PASANGANKU..PASANGAN YANG SENTIASA BERSAMAKU DIKALA SUSAH DAN SENANG..DAN KEPADA SUAMIKU YANG TERCINTA..TERIMA KASIH SAYANG..TERIMA KASIH..TERIMA KASIH..TIADA KATA YANG MAMPU KU UNGGKAPKAN UNTUK MENUNJUKKAN BETAPA BAHAGIA AKU DITAKDIRKAN BERTEMU JODOH DENGAN MU..
SEKIAN WASSALAM..




2 comments:

  1. salam kenal siti, semoga tabah dan akan beroleh zuriat juga suatu hari nanti

    ReplyDelete